Zündapp Club Noord-Holland
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zündapp Club Noord-Holland

Voor de zündapp en oldtimer liefhebber
 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  
Hier kan Uw bericht komen te staan. Neem contact op met de beheerder.
Soortgelijke onderwerpen
Zoeken
 
 

Geef resultaten weer als:
 
Rechercher Geavanceerd zoeken
Laatste onderwerpen
» Rittenschema Piet Lakeman 2020
Ook even voorstellen , Assendelft - Pagina 2 Emptyma 2 maa 2020 - 21:22 van Ron537

» Rittenschema Piet Lakeman 2019
Ook even voorstellen , Assendelft - Pagina 2 Emptyvr 1 maa 2019 - 22:34 van Ron537

» Langdurig 510 project
Ook even voorstellen , Assendelft - Pagina 2 Emptyma 12 feb 2018 - 9:39 van Ron537

» Jan-willem wie is dat eigenlijk
Ook even voorstellen , Assendelft - Pagina 2 Emptywo 7 feb 2018 - 21:03 van J-w

» Zundapp beurs Wijchen 2018
Ook even voorstellen , Assendelft - Pagina 2 Emptywo 7 feb 2018 - 13:31 van markzundappie

» druk of niet druk?
Ook even voorstellen , Assendelft - Pagina 2 Emptyza 3 feb 2018 - 15:35 van peter zundapp gts 50

» Motorblok revisie in woord en beeld
Ook even voorstellen , Assendelft - Pagina 2 Emptywo 13 dec 2017 - 1:15 van Ron537

» Alarmknipperlichten
Ook even voorstellen , Assendelft - Pagina 2 Emptywo 22 nov 2017 - 23:22 van Ron537

» Rittenschema 2018 Piet Lakeman
Ook even voorstellen , Assendelft - Pagina 2 Emptydi 21 nov 2017 - 22:43 van Ron537

Navigatie
 Portal
 Index
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Enquête

 

 Ook even voorstellen , Assendelft

Ga naar beneden 
2 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Jur
Sleutelaar
Sleutelaar



Aantal berichten : 16
Registratiedatum : 15-08-15

Ook even voorstellen , Assendelft - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook even voorstellen , Assendelft   Ook even voorstellen , Assendelft - Pagina 2 Emptyvr 21 aug 2015 - 21:22

Die had ik inderdaad gezien Ron.
Ik denk dat het idd die kant op gaat want een rondje bellen leverde niets op, zelfs Massink had geen idee.

Ik heb vervolgns de hele boel uit elkaar gehaald, een contramoertje erachter gefabriekt en alles nogmaals schoongemaakt en zorgvuldig in elkaar gezet.
Zie daar, het zit weer en werkt.
Gelijk jas aan en een proefritje gemaakt naar Heiloo, vriend van me woont daar.
Lekker zo rond 90 gereden en dat ging prima.
Ff bakkie gedaan en weer terug naar Assendelft, eenmaal thuis zat het blok onder de roestkleurige koelvloeistof zonder dat er lekkage te bespeuren was.
Das dus het volgende aandachtspunt.
Motor koeling was goed.
Clixon voor temp heb ik getest en die ging niet aan, misschien radiateur wat te vol gedaan?
Had em afgevuld tot aan t randje maar ik zou denken dat het overloopslagetjw het zou lozen.

Misschien moet dat ook ff uit elkaar en doorgespoeld om te checken , wat denk jij?
Hij loopt wel 120, das erg hard. ;-)
Terug naar boven Ga naar beneden
Ron537
Admin
Admin
Ron537


Aantal berichten : 344
Registratiedatum : 04-02-11
Leeftijd : 273
Woonplaats : Nazareth

Ook even voorstellen , Assendelft - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook even voorstellen , Assendelft   Ook even voorstellen , Assendelft - Pagina 2 Emptyza 22 aug 2015 - 0:03

Mooi dat 'ie het weer even volhoudt Jur. Onderhoud is toch vaak het behoud van dergelijke (oude) machines. Met gemiddeld zo'n dikke dertig jaar oud, mag je toch blij wezen dat je er nu nog steeds op kunt rijden. Dat zie ik die tupperware scootertjes van tegenwoordig niet zo gauw evenaren.

90 - 100 km/h is zo'n beetje de beste kruissnelheid van deze motoren. Top van 120 (echt/GPS 117.5) is haalbaar, maar niet lekker voor langere tijd vanwege de trillingen in het frame en stuur, dat oveigens bij een KS175 nog heftiger is.

Radiateur reinigen kan sowieso geen kwaad, want dat roesrkleurtje wijst erop dat er waarschijnlijk gewoon water is gebruikt i.p.v. de groene koelvloeistof. Lekken doen ze allemaal wel een beetje, maar dat is weer meer door het systeem van koelen (thermosyfon) omdat er een waterpomp en thermostaat ontbreekt. Dan wordt de druk wel eens wat hoger, en loopt het overlooppijpje over.
Niet verontrustend, maar wel regelmatig checken. (als 'ie afgekoeld is....)

Terug naar boven Ga naar beneden
http://members.quicknet.nl/rmb24/index.html
Jur
Sleutelaar
Sleutelaar



Aantal berichten : 16
Registratiedatum : 15-08-15

Ook even voorstellen , Assendelft - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook even voorstellen , Assendelft   Ook even voorstellen , Assendelft - Pagina 2 Emptyzo 23 aug 2015 - 12:13

Goeiemorgen Ron,

Hij is eindelijk afgekoeld dus ik heb even gekeken.;-)
Hij heeft er uit gegooid wat er teveel in zat denk ik, zat tot zn nok vol.
Alleen via allerlei verbindingen want het blok zat aan beide zijden onder de zooi.

Ik zal nog eens een ritje maken en kijken, was de afgelopen dagen druk met Sail.
Veel op het water geweest.

Waar woon jij zelf?
Terug naar boven Ga naar beneden
Ron537
Admin
Admin
Ron537


Aantal berichten : 344
Registratiedatum : 04-02-11
Leeftijd : 273
Woonplaats : Nazareth

Ook even voorstellen , Assendelft - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook even voorstellen , Assendelft   Ook even voorstellen , Assendelft - Pagina 2 Emptyma 24 aug 2015 - 9:20

Môgge Jur,
Het is vaak met deze manier van koelen, dat het 'teveel' aan koelvloeistof eruit gegooid wordt. Dat kun je deels voorkomen, door koelvloeistof i.p.v. leidingwater te gebruiken. Koelvloeistof heeft een hoger kookpunt als leidingwater, waardoor het bij gelijke temperatuur, minder uitzet, dus ook minder snel 'overstroomt'. Ook hier geldt, dat het doorstromen door het cilinder, koelslangen en radiateur zonder beperkingen moet kunnen. Eens per jaar het systeem(pje) goed schoonmaken en doorspoelen voorkomt veel problemen, en goed koelvloeistof doet dat uit zichzelf al i.p.v. leidingwater.
Ik was dit weekend (Zondag) in Den Oever vanwege de visserijdagen,en daar ook nog wat Zündappers tegengekomen uit Noord Holland, die laats ook al hadden meegereden bij de rit naar Texel..
Dus ook mijn weekend speelde zich af rond het water....alleen wat zouter als dat op het IJ.
Ik woon zelf in Bovenkarspel (bij Enkhuizen) dus Den Oever is redelijk in de buurt, en komen we ook nog wel eens op de Zündapp.
Dus als je eens een ritje wil maken, dan ben je van harte welkom.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://members.quicknet.nl/rmb24/index.html
Jur
Sleutelaar
Sleutelaar



Aantal berichten : 16
Registratiedatum : 15-08-15

Ook even voorstellen , Assendelft - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook even voorstellen , Assendelft   Ook even voorstellen , Assendelft - Pagina 2 Emptydi 25 aug 2015 - 11:01

Mogge Rob,

Dat ritje zit er wellicht wel aan te komen maar eerst moet ie betrouwbaar zijn en in goede staat. ;-)
Die bout rechts op de cilinder onderaan, is dat de aftapplug voor de koelvloeistof?
Terug naar boven Ga naar beneden
Ron537
Admin
Admin
Ron537


Aantal berichten : 344
Registratiedatum : 04-02-11
Leeftijd : 273
Woonplaats : Nazareth

Ook even voorstellen , Assendelft - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook even voorstellen , Assendelft   Ook even voorstellen , Assendelft - Pagina 2 Emptydi 25 aug 2015 - 12:42

Yep.....bij een originele cilinder wel. Bij imitatie cilinders wil het nog wel eens een "loze" bout zijn, maar ik ga er vanuit dat dit bij jou niet het geval is.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://members.quicknet.nl/rmb24/index.html
Gesponsorde inhoud





Ook even voorstellen , Assendelft - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook even voorstellen , Assendelft   Ook even voorstellen , Assendelft - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Ook even voorstellen , Assendelft
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» even voorstellen
» Even voorstellen
» Even voorstellen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Zündapp Club Noord-Holland :: Wie ben jij?? Wat rij jij??-
Ga naar: