Zündapp Club Noord-Holland
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zündapp Club Noord-Holland

Voor de zündapp en oldtimer liefhebber
 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  
Hier kan Uw bericht komen te staan. Neem contact op met de beheerder.
Zoeken
 
 

Geef resultaten weer als:
 
Rechercher Geavanceerd zoeken
Laatste onderwerpen
» Rittenschema Piet Lakeman 2020
Ik ben Helmar en ik reed een 517 Emptyma 2 maa 2020 - 21:22 van Ron537

» Rittenschema Piet Lakeman 2019
Ik ben Helmar en ik reed een 517 Emptyvr 1 maa 2019 - 22:34 van Ron537

» Langdurig 510 project
Ik ben Helmar en ik reed een 517 Emptyma 12 feb 2018 - 9:39 van Ron537

» Jan-willem wie is dat eigenlijk
Ik ben Helmar en ik reed een 517 Emptywo 7 feb 2018 - 21:03 van J-w

» Zundapp beurs Wijchen 2018
Ik ben Helmar en ik reed een 517 Emptywo 7 feb 2018 - 13:31 van markzundappie

» druk of niet druk?
Ik ben Helmar en ik reed een 517 Emptyza 3 feb 2018 - 15:35 van peter zundapp gts 50

» Motorblok revisie in woord en beeld
Ik ben Helmar en ik reed een 517 Emptywo 13 dec 2017 - 1:15 van Ron537

» Alarmknipperlichten
Ik ben Helmar en ik reed een 517 Emptywo 22 nov 2017 - 23:22 van Ron537

» Rittenschema 2018 Piet Lakeman
Ik ben Helmar en ik reed een 517 Emptydi 21 nov 2017 - 22:43 van Ron537

Navigatie
 Portal
 Index
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Enquête

 

 Ik ben Helmar en ik reed een 517

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Helmar
Gevorderde
Gevorderde



Aantal berichten : 49
Registratiedatum : 16-10-11
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoorn

Ik ben Helmar en ik reed een 517 Empty
BerichtOnderwerp: Ik ben Helmar en ik reed een 517   Ik ben Helmar en ik reed een 517 Emptyzo 16 okt 2011 - 19:43

Hallo allemaal,

Mijn naam is Helmar en woon in hoorn.

Zo'n 2 jaar geleden ben ik even lid geweest van dit forum, maar door diverse omstandigheden heb ik daarna niets meer gedaan/gekeken op dit forum. Nu zijn de omstandigheden positief veranderd en heb ik weer wat tijd (en belangrijker ook wat financiële mogelijkheden) om wellicht wat meer te doen dan alleen maar dromen over een Zundapp.

Ik heb toen ik een jaar of 17 was (nu inmiddels 41) een paar jaar op een rode 517-05 L9 uit 1971 gereden. Het plan was om deze een jaar of 2 geleden op te knappen en weer vrolijk toertochten mee te gaan rijden, maar dat is (helaas) anders gelopen en de brommer (of wat daar nog van over was) heb ik in onderdelen verkocht. Achteraf beetje stom geweest, maar goed, dat draai ik niet meer terug.

Maar het begint toch weer te kriebelen en ik wil toch wel op wat kortere termijn weer een 517 rijden. Nu zit ik alweer avonden achter elkaar op het Zundappforum (hier en op het landelijke forum) en op marktplaats te kijken, maar het is toch lastig om, niet gehinderd door uitgebreide technische kennis een idee te krijgen van hetgeen b.v. op marktplaats wordt aangeboden. Ik heb denk ik toch wat meer vertrouwen om b.v. via een echte Zundapp-liefhebber van dit forum tot aanschaf over te gaan.

Nu is mijn concrete vraag of jullie betrouwbare adressen hier in de regio hebben waar ik eens langs kan gaan om wat te gaan bekijken en om op die manier een beter beeld te krijgen van wat er allemaal te koop is en wat ik voor mijn budget (ca. 1.500,- / 2.000 euro) kan kopen. Ik ben dus duidelijk geen klusser en zoek dus een 517 die ik alleen maar hoef te poetsen en vol te tanken.

Ik hoop dat jullie mij wat op weg kunnen helpen, zodat ik een actief-rijdend forum-lid kan worden, ipv nu alleen maar de (mooie) verhalen te lezen hier.

Groet,

Helmar
Terug naar boven Ga naar beneden
Ron537
Admin
Admin
Ron537


Aantal berichten : 344
Registratiedatum : 04-02-11
Leeftijd : 273
Woonplaats : Nazareth

Ik ben Helmar en ik reed een 517 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik ben Helmar en ik reed een 517   Ik ben Helmar en ik reed een 517 Emptyzo 16 okt 2011 - 21:09

Hallo Helmar, en wederom welkom op dit forum.
We hopen dat je er nu wel in slaagt om je "Dappie" dat nog aangeschaft moet worden, in goede staat te krijgen of te houden.
Er zijn in Noord-Holland natuurlijk niet echt veel zaken die Zündapp's, of Zündapp onderdelen verkopen, maar
enkelen wil ik je alvast laten weten (Als je die al zelf niet kent....!!!!)
De Jager in Winkel heeft veel kennis (en ook nog wel onderdelen) van Zündapp.
In Hoorn hebben we natuurlijk HZ op HN80, ook voor onderdelen.
Verder moeten we het hier on de regio toch hebben van de bekende Zündapp handelaren die wat verder weg zitten, zoals Zündapp Harry in Lieren bij Apeldoorn, Züntrade in Hengelo, Massink in Toldijk, of (nog verder weg...)
Piet Poot in Merselo (L).

Maar ook op het landelijke Zündappforum kun je veel informatie vinden over onderdelen en completen machines (b.v. Zündapponderdelen.nl) van forumlid Benjamin (de rode ridder)
Mocht je vragen hebben over een brommer die je wilt aanschaffen, laat het ons weten. We staan met z'n allen klaar om je te helpen.

Groetjes en succes....

Ron
Terug naar boven Ga naar beneden
http://members.quicknet.nl/rmb24/index.html
jan-willem
Gevorderde
Gevorderde
jan-willem


Aantal berichten : 40
Registratiedatum : 12-02-11
Leeftijd : 46
Woonplaats : Alkmaar

Ik ben Helmar en ik reed een 517 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik ben Helmar en ik reed een 517   Ik ben Helmar en ik reed een 517 Emptyzo 16 okt 2011 - 21:33

Welkom hier.

Nogmaals Very Happy

Wat voor soort brommer zoek je precies, type, kleur en dergelijke?
Terug naar boven Ga naar beneden
Helmar
Gevorderde
Gevorderde



Aantal berichten : 49
Registratiedatum : 16-10-11
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoorn

Ik ben Helmar en ik reed een 517 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik ben Helmar en ik reed een 517   Ik ben Helmar en ik reed een 517 Emptyvr 21 okt 2011 - 9:37

Ik wil me richten op een 517. Heb zelf op een 05 L9 methandschakel gereden en die was rood. Een 517 vind ik het mooiste model, dus daar gaat mijn voorkeur naar uit. En ik dekn dan ook aan een 3 hand-bak, maar heb nooit met voetschakel gereden, dus ik weet niet of dat veel lekkerder/beter rijdt.
Rood vind ik mooi, maar zag van de week ook mooie blauwe met een wit achterspatbord. Ook erg mooi. Maar de kleur maakt niet zo gek veel uit, maar paars en special paint is zo persoonlijk dat ik toch meer een 'standaard' kleur wil.
Met een snelheid van 55-60 ben ik al tevreden, maar er moet ook wel een beetje trekkracht in zitten (ben namelijk niet direct een heel licht veertje Smile en er zal dus wel wat gewicht op snelheid gebracht moeten worden).
Ik ga binnenkort een keer naar Bergschenhoek en Schiedam om te kijken en ideeen op te doen; in Bergschenhoek zag ik iemand op Marktplaats met een flinke verzameling die te koop is, dus wie weet wat ik daar aan mooie zundapps tegenkom.

Een 529 is ook mooi, maar die vind ik eerlijk gezegd al weer wat te modern worden. Ik ben wel eens bij Jaap Rentenaar geweest jaar of 3 geleden voor advies over blok-revisie en die heeft wel een mooi 529. Maar de 517 heeft toch mijn voorkeur.

Mochten jullie ooit iets horen van hier in de buurt: ik sta open voor suggesties.
Terug naar boven Ga naar beneden
jan-willem
Gevorderde
Gevorderde
jan-willem


Aantal berichten : 40
Registratiedatum : 12-02-11
Leeftijd : 46
Woonplaats : Alkmaar

Ik ben Helmar en ik reed een 517 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik ben Helmar en ik reed een 517   Ik ben Helmar en ik reed een 517 Emptyvr 21 okt 2011 - 22:31

Je heb smaak, dat bewijst de liefde voor de 517.

Je zou eens kunnen kijken bij Theo van Baden op de beverkoog in Alkmaar.
Zijn wel in gebruikte staat maar misschien heeft dat ook zijn charme.

Mocht je daar wat leuks zien, zorg ervoor dat je Theo zelf spreekt. Is in mijn ogen eerlijker met zaken doen en misschien weet hij ergens anders nog wat te staan.

En wees maar niet bang dat dat vedergewicht van je moeilijk opgang komt, denk dat onze blokken man Jaap hier en daar nog wel wat extra kracht uit je blokje kan halen.

Succes met de zoektocht, extra tip. Neem niet te snel een beslissing.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Ik ben Helmar en ik reed een 517 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik ben Helmar en ik reed een 517   Ik ben Helmar en ik reed een 517 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Ik ben Helmar en ik reed een 517
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Zündapp Club Noord-Holland :: Wie ben jij?? Wat rij jij??-
Ga naar: