Zündapp Club Noord-Holland
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zündapp Club Noord-Holland

Voor de zündapp en oldtimer liefhebber
 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  
Hier kan Uw bericht komen te staan. Neem contact op met de beheerder.
Zoeken
 
 

Geef resultaten weer als:
 
Rechercher Geavanceerd zoeken
Laatste onderwerpen
» Rittenschema Piet Lakeman 2020
Toerritten algemeen. Emptyma 2 maa 2020 - 21:22 van Ron537

» Rittenschema Piet Lakeman 2019
Toerritten algemeen. Emptyvr 1 maa 2019 - 22:34 van Ron537

» Langdurig 510 project
Toerritten algemeen. Emptyma 12 feb 2018 - 9:39 van Ron537

» Jan-willem wie is dat eigenlijk
Toerritten algemeen. Emptywo 7 feb 2018 - 21:03 van J-w

» Zundapp beurs Wijchen 2018
Toerritten algemeen. Emptywo 7 feb 2018 - 13:31 van markzundappie

» druk of niet druk?
Toerritten algemeen. Emptyza 3 feb 2018 - 15:35 van peter zundapp gts 50

» Motorblok revisie in woord en beeld
Toerritten algemeen. Emptywo 13 dec 2017 - 1:15 van Ron537

» Alarmknipperlichten
Toerritten algemeen. Emptywo 22 nov 2017 - 23:22 van Ron537

» Rittenschema 2018 Piet Lakeman
Toerritten algemeen. Emptydi 21 nov 2017 - 22:43 van Ron537

Navigatie
 Portal
 Index
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Enquête

 

 Toerritten algemeen.

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ron537
Admin
Admin
Ron537


Aantal berichten : 344
Registratiedatum : 04-02-11
Leeftijd : 273
Woonplaats : Nazareth

Toerritten algemeen. Empty
BerichtOnderwerp: Toerritten algemeen.   Toerritten algemeen. Emptydi 4 sep 2012 - 22:40

N.a.v. een klacht over de enorme rookontwikkeling van één of meerdere deelnemers aan onze laatst gehouden rit, heb ik het volgende te melden:

Ik heb Piet Lakeman gevraagd onderstaande ook binnen zijn groep kenbaar te maken, en heb dit ook op het landelijke Zündapp forum gemeld:


Piet, onderstaand bericht is mij uit het hart gegrepen, en ik ben het er helemaal mee eens.
Uit ervaring weet ik dat ook jij voorafgaand aan elke rit oproept om je vervoersmiddel in goede conditie te hebben, en de staat van onderhoud ook te controleren voorafgaand
aan elke rit. Het merendeel zie je ook aan die oproep gehoor geven, maar ook zijn er telkens nog deelnemers die het met alle regels niet zo nauw nemen.
Als je weet dat voor de veiligheid van een grote groep ook nog vanuit de organisatie één of meerdere mensen constant achteraan rijden om bij calamiteiten ook de achterhoede
bij de groep te blijven houden door contact te leggen met de voorrijder, beschouw ik het min of meer als misdadig, om de achterrijders voortdurend in een ongezonde vieze stinkende
onverbrande oliewalm te laten rijden, terwijl zij er juist ook zijn om de veiligheid van de overige rijders te waarborgen.

Als mensen menen te kunnen rijden met dergelijke gevaarlijke uitlaatgassen, zijn wij genoodzaakt om bij een eventuele volgende rit, dergelijke rijders uit te sluiten van deelname.
Wellicht is dat nog de enige maatregel die helpt om deze lieden op andere gedachten te brengen, en hun brommers in de juiste staat van onderhoud te brengen, en de juiste mengsmering
zoals je in je voorbeeld al aangaf te gebruiken. Bij de bedoelde deelnemer was m.i. iets anders aan de hand, en leek het meer op een defecte keerring aan de koppelingszijde van het motorblok, waarbij
versnellingsbak olie ook in de verbrandingsruimte kon komen, die zorgde voor een enorme rookontwikkeling gedurende de gehele rit.
Als we onze geliefde brommers in de toekomst nog willen laten rijden, moeten we ervoor zorgen dat we de almaar aanzwellende "milieulobby" niet de instrumenten geven onze hobby aan banden te leggen, of zelfs geheel verboden te krijgen.
Als je er niet in slaagt om je brommer goed te onderhouden, en in ieder geval een zo schoon mogelijk verbranding te geven, doe dan niet meer mee aan dergelijke ritten, of laat iemand die er verstand van heeft
eens naar de oorzaak van deze overmatige rookontwikkeling kijken. Dat dit de deelnemer geldt gaat kosten, staat buiten kijf, maar de gezondheid van de mensen die als organisatie achteraan rijden is vele malen belangrijker, als de deelname met een stinkende brommer van een enkeling die het met de regels niet zo nauw neemt.

Ik hoop dat we in de toekomst niet naar het middel van uitsluiting van deelname aan jouw en onze ritten moeten komen, maar het is aan de deelnemers zelf om dit te voorkomen, door hun brommers in 100% goede conditie aan de start te laten verschijnen, en het plezier en gezondheid van iedereen, en vooral de achterrijders niet in gevaar te brengen.

Ik zou het op prijs stellen als je dit bericht ook aan iedereen zou willen sturen die jij aanschrijft als er weer een mooie rit op de planning staat, waarbij ik ervoor zal zorgen dat een bericht van deze strekking ook
op de diverse forums waar onze deelnemers hun informatie vandaan halen, zal worden getoond.

DIT MOET NU MAAR EENS AFGELOPEN ZIJN!!!!!

Alvast dank hiervoor.

Namens de ZCNH (Zündapp Club Noord Holland)
Hans Siebgens, Jaap Rentenaar en Ron Beintema.
[i]
Terug naar boven Ga naar beneden
http://members.quicknet.nl/rmb24/index.html
 
Toerritten algemeen.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Zündapp Club Noord-Holland :: Gereden Tourritten-
Ga naar: