Zündapp Club Noord-Holland
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zündapp Club Noord-Holland

Voor de zündapp en oldtimer liefhebber
 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  
Hier kan Uw bericht komen te staan. Neem contact op met de beheerder.
Soortgelijke onderwerpen
    Zoeken
     
     

    Geef resultaten weer als:
     
    Rechercher Geavanceerd zoeken
    Laatste onderwerpen
    » Rittenschema Piet Lakeman 2020
    Blok houdt erg in Emptyma 2 maa 2020 - 21:22 van Ron537

    » Rittenschema Piet Lakeman 2019
    Blok houdt erg in Emptyvr 1 maa 2019 - 22:34 van Ron537

    » Langdurig 510 project
    Blok houdt erg in Emptyma 12 feb 2018 - 9:39 van Ron537

    » Jan-willem wie is dat eigenlijk
    Blok houdt erg in Emptywo 7 feb 2018 - 21:03 van J-w

    » Zundapp beurs Wijchen 2018
    Blok houdt erg in Emptywo 7 feb 2018 - 13:31 van markzundappie

    » druk of niet druk?
    Blok houdt erg in Emptyza 3 feb 2018 - 15:35 van peter zundapp gts 50

    » Motorblok revisie in woord en beeld
    Blok houdt erg in Emptywo 13 dec 2017 - 1:15 van Ron537

    » Alarmknipperlichten
    Blok houdt erg in Emptywo 22 nov 2017 - 23:22 van Ron537

    » Rittenschema 2018 Piet Lakeman
    Blok houdt erg in Emptydi 21 nov 2017 - 22:43 van Ron537

    Navigatie
     Portal
     Index
     Gebruikerslijst
     Profiel
     FAQ
     Zoeken
    Enquête

     

     Blok houdt erg in

    Ga naar beneden 
    3 plaatsers
    AuteurBericht
    Helmar
    Gevorderde
    Gevorderde



    Aantal berichten : 49
    Registratiedatum : 16-10-11
    Leeftijd : 54
    Woonplaats : Hoorn

    Blok houdt erg in Empty
    BerichtOnderwerp: Blok houdt erg in   Blok houdt erg in Emptyzo 17 aug 2014 - 10:31

    Gister een erg leuke rit gereden om het IJsselmeer (hoewel ik het laatste stukkie verkeerd reed omdat ik de rest niet meer kon bij houden. Sorry, Kees...).
    De eerste helft ging prima en zelfs op de Afsluitdijk kon ik prima meekomen met de rest. Maar het laatste stuk door de Flevopolder had m'n Dappie erg veel last van de tegenwind en kwam ik niet veel harder dan 30/35 (ipv normaal gesproken max. 50). Op een gegeven moment begon ie ook erg in te houden en leek het alsof er plofgeluiden te horen waren. Gas los en langzaam weer gas erop en het was weer (even) over.
    Maar bij wat meer gas, niet eens voluit hield ie weer in. Het is lastig te horen met helm op en de wind langs je hoofd, maar het leek wel alsof er een soort backfire optrad, net als bij de rallyauto's.
    Het stuk Lelystad-Hoorn heb ik dan ook letterlijk met horten en storen met max 25/30 kunnen uitrijden.

    Met mijn beperkte kennis denk ik aan een verkeerde ontsteking. Maar wel vreemd dat de eerste circa 190 km probleemloos zijn gereden.

    Kan ik wel dingen controleren of nalopen (voordat ik alles uit elkaar haal) of is er iemand die samen er naar zou willen kijken?

    Heb nog een vraag maar daar maak ik even een ander topic over aan.
    Terug naar boven Ga naar beneden
    Ron537
    Admin
    Admin
    Ron537


    Aantal berichten : 344
    Registratiedatum : 04-02-11
    Leeftijd : 274
    Woonplaats : Nazareth

    Blok houdt erg in Empty
    BerichtOnderwerp: Re: Blok houdt erg in   Blok houdt erg in Emptyza 23 aug 2014 - 22:40

    Hoi Helmar, ik denk dat (afgaande op jouw omschrijving) er een verstopte sproeier in je carburateur zit.
    Als je dat zelf niet kunt verhelpen, kom je maar weer eens langs, dan kijken we meteen even naar de ontsteking. Toch mooi dat je de hele rit hebt kunnen meerijden.....
    Terug naar boven Ga naar beneden
    http://members.quicknet.nl/rmb24/index.html
    Helmar
    Gevorderde
    Gevorderde



    Aantal berichten : 49
    Registratiedatum : 16-10-11
    Leeftijd : 54
    Woonplaats : Hoorn

    Blok houdt erg in Empty
    BerichtOnderwerp: Re: Blok houdt erg in   Blok houdt erg in Emptyma 25 aug 2014 - 10:38

    Ik zal inderdaad de carburateur eens open maken; dat zou best eens de boosdoener kunnen zijn. Heb eind van de week weer even tijd om de schuur in te duiken.

    Wordt vervolgd...
    Terug naar boven Ga naar beneden
    Helmar
    Gevorderde
    Gevorderde



    Aantal berichten : 49
    Registratiedatum : 16-10-11
    Leeftijd : 54
    Woonplaats : Hoorn

    Blok houdt erg in Empty
    BerichtOnderwerp: Re: Blok houdt erg in   Blok houdt erg in Emptyza 6 sep 2014 - 12:39

    Zo, Dappie draait er weer vrolijk op los na een goede onderhoudsbeurt.
    Carburateur zat flink wat troep in, bougie-dop is vervangen (weet nu dus dat je een sluiting-makende dop dus echt wel voelt...) en de vlotter (?) is gesoldeerd (daar zat dus wat los). Dat zou het probleem van het inhouden moeten verhelpen.

    Maar na een proefritje was het na 50 meter al weer raak. Maar degene die het onderhoud heeft uitgevoerd heeft tijdens zijn uitgebreide proefrit juist niks gemerkt. Maar wat bleek? Ik rij met licht aan en juist met licht aan begon het inhouden meteen en bij het uitschakelen van het licht verdween ook het probleem. Dt maakt het zoeken alweer iets gemakkelijker. Bleek dus dat er een draadje in het contactslot sluiting maakte, waardoor het contact dus regelmatig spontaan uit en weer aan gezet werd.

    Draadjes weer goed vastgemaakt en, jawel, het bokken en inhouden is verdwenen. Hoe simpel en toch eenvoudig kan het toch allemaal zijn.

    Maar goed, de eerder uitgevoerde dingen aan carburateur e.d. was ook wel nodig. Dappie loopt nu (nog) mooier en beter nog: gewoon zonder te stotteren.

    Ben weer een Happy-Dappie-tijder!
    Terug naar boven Ga naar beneden
    Ron537
    Admin
    Admin
    Ron537


    Aantal berichten : 344
    Registratiedatum : 04-02-11
    Leeftijd : 274
    Woonplaats : Nazareth

    Blok houdt erg in Empty
    BerichtOnderwerp: Re: Blok houdt erg in   Blok houdt erg in Emptyzo 7 sep 2014 - 22:42

    Ik had al zo'n idee dat het in de carburateur zou zitten, afgaande op je omschrijving.
    Mooi dat het gelukt is, en ook meteen de andere problemen hebt gevonden en opgelost.

    Op naar de volgende probleemloze rit....
    Terug naar boven Ga naar beneden
    http://members.quicknet.nl/rmb24/index.html
    Kees 70cc
    Admin
    Admin
    Kees 70cc


    Aantal berichten : 64
    Registratiedatum : 19-12-10
    Leeftijd : 70
    Woonplaats : Hoorn

    Blok houdt erg in Empty
    BerichtOnderwerp: Re: Blok houdt erg in   Blok houdt erg in Emptyma 6 okt 2014 - 14:02

    Hoi Helmar, ja ging ff verkeerd voor Lelystad ik dacht ik kijk even achter de dijk waar de andere reden maar onder tussen was jij al over gestoken naar Lelystad.
    Foutje van mij eigenlijk want ik dacht dat ik je nog wel oppikken kon in de bocht maar we waren al verder dan ik dacht. No
    Terug naar boven Ga naar beneden
    https://zcnh.actieforum.com
    Helmar
    Gevorderde
    Gevorderde



    Aantal berichten : 49
    Registratiedatum : 16-10-11
    Leeftijd : 54
    Woonplaats : Hoorn

    Blok houdt erg in Empty
    BerichtOnderwerp: Re: Blok houdt erg in   Blok houdt erg in Emptyma 6 okt 2014 - 14:10

    Ach, alles is goed gekomen. Was evengoed een mooie dag. En het stotteren en inhouden van het blok is inmiddels ook opgelost (sluiting van twee draden in het contactslot).

    Nu van de winter het blok maar eens een doping-kuurtje (laten) geven, want hij loopt nu wel probleemloos, maar niet hard. Zelfs voor een 41 jaar oud Dappie is 35 tegen de wind en 45 max windje mee niet erg hard. En met die snelheid is de Afsluitdijk of Lelystad-Enkhuizen een lange, lange, lange dijk...
    Terug naar boven Ga naar beneden
    Ron537
    Admin
    Admin
    Ron537


    Aantal berichten : 344
    Registratiedatum : 04-02-11
    Leeftijd : 274
    Woonplaats : Nazareth

    Blok houdt erg in Empty
    BerichtOnderwerp: Re: Blok houdt erg in   Blok houdt erg in Emptydo 9 okt 2014 - 23:33

    Hoor ik hier nou "opvoeren", of gewoon de boel "optimaliseren"?
    Mag best een beetje sneller hoor. Hoe ga je dat doen? Of laten doen!

    Terug naar boven Ga naar beneden
    http://members.quicknet.nl/rmb24/index.html
    Helmar
    Gevorderde
    Gevorderde



    Aantal berichten : 49
    Registratiedatum : 16-10-11
    Leeftijd : 54
    Woonplaats : Hoorn

    Blok houdt erg in Empty
    BerichtOnderwerp: Re: Blok houdt erg in   Blok houdt erg in Emptyvr 10 okt 2014 - 7:51

    Opvoeren? Nee, natuurlijk niet. Dat mag toch helemaal niet...  Wink
    Ik wil inderdaad gewoon de boel goed 'optimaliseren'. Het hoeft niet meteen richting de 70 te gaan lopen, maar als m'n Dappie met gemak de 50/55 kan halen, ook met windje tegen of fietstunneltje omhoog dan ben ik  een tevreden man. Ik laat nu zelf de e-bikes bij het stoplicht wel voorgaan, want die zijn toch eerder weg dan ik...

    Zelf zal ik dat niet doen, ben absoluut niet handig. Zal dus hulp nodig hebben, hopelijk via het forum, zodat ik zeker weet dat een liefhebber er mee bezig is.

    Ik zal binnekort eens kijken welke tandwielen er nu op zitten, welke carburateur precies en dat soort dingen. Hopelijk tref ik dan hier iemand die mij kan helpen om e.e.a. te 'optimaliseren'.
    Terug naar boven Ga naar beneden
    Ron537
    Admin
    Admin
    Ron537


    Aantal berichten : 344
    Registratiedatum : 04-02-11
    Leeftijd : 274
    Woonplaats : Nazareth

    Blok houdt erg in Empty
    BerichtOnderwerp: Re: Blok houdt erg in   Blok houdt erg in Emptyvr 10 okt 2014 - 14:38

    Als het niet "op stel en sprong" hoeft te gebeuren, wil ik er wel eens naar kijken. Gedurende de wintermaanden rijden we toch niet zoveel.

    Het is vaak een kwestie (net als je al zegt...) van de juiste tandwielcombinatie, carburateur en luchtfilter, met mogelijk nog wat optimalisatie van cilinder/zuiger.

    Het is ook maar net hoeveel eurootjes je erin wilt pompen.

    Eventueel kan ook Jaap Rentenaar uit Opperdoes iets betekenen. Die heeft ook ruime ervaring met het "optimaliseren" van Zündapp blokjes.

    Maar een top van 55 - 60 km/h moet niet al teveel problemen opleveren.
    Terug naar boven Ga naar beneden
    http://members.quicknet.nl/rmb24/index.html
    Helmar
    Gevorderde
    Gevorderde



    Aantal berichten : 49
    Registratiedatum : 16-10-11
    Leeftijd : 54
    Woonplaats : Hoorn

    Blok houdt erg in Empty
    BerichtOnderwerp: Re: Blok houdt erg in   Blok houdt erg in Emptyvr 10 okt 2014 - 14:42

    Hoeft ook niet meteen allemaal. Mochten er nog wat mooie dagen komen, dan wil ik die graag nog gebruiken voor wat (korte) tochtjes. En als je niet zo snel gaat geniet je ook langer. toch?
    Inderdaad ergens de komende maanden zou mooi zijn, ben ik voor het nieuwe seizoen weer klaar.
    Zou graag van je hulp gebruik maken tzt.

    Zal eerst binnenkort informatie verzamelen van wat er nu op allemaal zit.
    Terug naar boven Ga naar beneden
    Gesponsorde inhoud





    Blok houdt erg in Empty
    BerichtOnderwerp: Re: Blok houdt erg in   Blok houdt erg in Empty

    Terug naar boven Ga naar beneden
     
    Blok houdt erg in
    Terug naar boven 
    Pagina 1 van 1
     Soortgelijke onderwerpen
    -
    » ks80 blok greviceerd+ks50 540 blok 317 5 bak

    Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
    Zündapp Club Noord-Holland :: Techniek-
    Ga naar: