Zündapp Club Noord-Holland
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zündapp Club Noord-Holland

Voor de zündapp en oldtimer liefhebber
 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  
Hier kan Uw bericht komen te staan. Neem contact op met de beheerder.
Zoeken
 
 

Geef resultaten weer als:
 
Rechercher Geavanceerd zoeken
Laatste onderwerpen
» Rittenschema Piet Lakeman 2020
uit de winter slaap gehaald, Emptyma 2 maa 2020 - 21:22 van Ron537

» Rittenschema Piet Lakeman 2019
uit de winter slaap gehaald, Emptyvr 1 maa 2019 - 22:34 van Ron537

» Langdurig 510 project
uit de winter slaap gehaald, Emptyma 12 feb 2018 - 9:39 van Ron537

» Jan-willem wie is dat eigenlijk
uit de winter slaap gehaald, Emptywo 7 feb 2018 - 21:03 van J-w

» Zundapp beurs Wijchen 2018
uit de winter slaap gehaald, Emptywo 7 feb 2018 - 13:31 van markzundappie

» druk of niet druk?
uit de winter slaap gehaald, Emptyza 3 feb 2018 - 15:35 van peter zundapp gts 50

» Motorblok revisie in woord en beeld
uit de winter slaap gehaald, Emptywo 13 dec 2017 - 1:15 van Ron537

» Alarmknipperlichten
uit de winter slaap gehaald, Emptywo 22 nov 2017 - 23:22 van Ron537

» Rittenschema 2018 Piet Lakeman
uit de winter slaap gehaald, Emptydi 21 nov 2017 - 22:43 van Ron537

Navigatie
 Portal
 Index
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Enquête

 

 uit de winter slaap gehaald,

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
theo517cs50
Beginner
Beginner
theo517cs50


Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 30-04-12
Leeftijd : 59
Woonplaats : purmerend

uit de winter slaap gehaald, Empty
BerichtOnderwerp: uit de winter slaap gehaald,   uit de winter slaap gehaald, Emptyza 18 apr 2015 - 20:53

zo, nou eindelijk een beetje mooi weer sunny cheers dus de dapp weer uit de dekens gehaald, want de schuur is niet geïsoleerd. had de dapp vorig jaar weer voor zien van standaard set, maar dat trekt te langzaam op, heb nu een duitse cilinder erop, doel is dus sneller optrekken, naar de 55km,p.uur. albino natuurlijk de dapp weer helemaal gewassen en gepoetst. morgen even test rijden, want weet helemaal zijn top nog niet, affraid dat moet ik dan nog bij regelen, met bv een langere uitlaatbocht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ron537
Admin
Admin
Ron537


Aantal berichten : 344
Registratiedatum : 04-02-11
Leeftijd : 274
Woonplaats : Nazareth

uit de winter slaap gehaald, Empty
BerichtOnderwerp: Re: uit de winter slaap gehaald,   uit de winter slaap gehaald, Emptyza 18 apr 2015 - 23:31

Nou.....een langere uitlaatbocht geeft wel meer trekkracht onderin. Voor een hogere top, moet er een korte bocht gemonteerd worden, en hoe kort dat dan het beste kan zijn, moetje proefondervindelijk vaststellen.
Een complete uitlaat (speciaal ontwikkeld voor een waterkoeling) van Massink geeft al een goed resultaat. Of je nou een waterkoeling hebt of niet. En misschien nog ff wat "spelen" met de tandwielverhoudingen.....
Maar met dit weer, heb je ff de tijd om te experimenteren.....
En als er vragen zijn, dan weet je ons wel te vinden.
Succes ermee,

Gr,
Ron
Terug naar boven Ga naar beneden
http://members.quicknet.nl/rmb24/index.html
theo517cs50
Beginner
Beginner
theo517cs50


Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 30-04-12
Leeftijd : 59
Woonplaats : purmerend

uit de winter slaap gehaald, Empty
BerichtOnderwerp: Re: uit de winter slaap gehaald,   uit de winter slaap gehaald, Emptyzo 19 apr 2015 - 11:36

Ron, ja was vergeten te melden welk type ik heb, ik heb een 517, cs50, met geforceerde koeling, en 3 bak voet, Met de nl cilinder, en 16mm carb+ snelle uitlaat, gaat ie nog net maar 50km.p,uur. En om daar te komen, duurt te lang, dit moet sneller, Dus een Duitse cilinder gevonden(geforceerd). Met +_ 4ps, en deze met de 16mm, gemonteerd, alleen nu kijken hoe ik hem op de 55 km,p.uur hou, ivm de politie, en kenteken, omdat ik ook de brommer naar werk gebruik. Spelen met de tandwielen kan, maar moet geen toeren machine worden, hopelijk krijg ik hem met een lange bocht, op de juiste snelheid, en dan stiekem met een tourrit, een snelle uitlaat erop, zodat ie weer over de 60 gaat
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





uit de winter slaap gehaald, Empty
BerichtOnderwerp: Re: uit de winter slaap gehaald,   uit de winter slaap gehaald, Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
uit de winter slaap gehaald,
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Zündapp Club Noord-Holland :: Algemeen-
Ga naar: