Zündapp Club Noord-Holland
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zündapp Club Noord-Holland

Voor de zündapp en oldtimer liefhebber
 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  
Hier kan Uw bericht komen te staan. Neem contact op met de beheerder.
Soortgelijke onderwerpen
Zoeken
 
 

Geef resultaten weer als:
 
Rechercher Geavanceerd zoeken
Laatste onderwerpen
» Rittenschema Piet Lakeman 2020
Revisie oude Zundapp Emptyma 2 maa 2020 - 21:22 van Ron537

» Rittenschema Piet Lakeman 2019
Revisie oude Zundapp Emptyvr 1 maa 2019 - 22:34 van Ron537

» Langdurig 510 project
Revisie oude Zundapp Emptyma 12 feb 2018 - 9:39 van Ron537

» Jan-willem wie is dat eigenlijk
Revisie oude Zundapp Emptywo 7 feb 2018 - 21:03 van J-w

» Zundapp beurs Wijchen 2018
Revisie oude Zundapp Emptywo 7 feb 2018 - 13:31 van markzundappie

» druk of niet druk?
Revisie oude Zundapp Emptyza 3 feb 2018 - 15:35 van peter zundapp gts 50

» Motorblok revisie in woord en beeld
Revisie oude Zundapp Emptywo 13 dec 2017 - 1:15 van Ron537

» Alarmknipperlichten
Revisie oude Zundapp Emptywo 22 nov 2017 - 23:22 van Ron537

» Rittenschema 2018 Piet Lakeman
Revisie oude Zundapp Emptydi 21 nov 2017 - 22:43 van Ron537

Navigatie
 Portal
 Index
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Enquête

 

 Revisie oude Zundapp

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Mercedesw140500se




Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 10-04-11
Leeftijd : 66
Woonplaats : Den Helder

Revisie oude Zundapp Empty
BerichtOnderwerp: Revisie oude Zundapp   Revisie oude Zundapp Emptyzo 10 apr 2011 - 7:37

Hallo allemaal

Zinskort ben ik in het bezit gekomen van een oude Zundapp brommer, deze Zundapp heeft 34 jaar in een kelderbox gestaan. Dit naar het verzekering plaatje wat nog op deze brommer aanwezig is, deze is nog van 1977. De kilometerstand op deze brommer 53.587,0 km wat neerkomt dat deze brommer ruimschoots 1 1/3 keer de wereld is rond geweest. Je kan dus wel stellen dat hij is gebruikt waar deze ooit voor is gemaakt, om te rijden dus.
Deze brommer was eigendom van de vader van mijn schoonzoon en ik mocht deze brommer gratis meenemen, al kosten het mij wel €50,00 aan benzine om hem zelf op te halen uit Wageningen en te vervoeren naar Den Helder.
Het precieze bouwjaar van deze brommer is mij nog onbekend maar, dat gaat iemand mij hopelijk nog vertellen. Wat mij als bijzonderheid op valt aan deze brommer is dat er zowel een stuur- en een voetversnelling op is gemonteerd, wat mij verbaasd maar, andere mogelijk niet.
Mijn bedoeling is om deze Zundapp te gaan herstellen naar de originele staat en heb ik daar misschien onderdelen voor nodig waarvan ik nu nog niet weet of die er nog van bestaan.
Misschien is er iemand die mij daar duidelijkheid over kan verschaven.
Daar ik niet de intentie heb, als deze brommer uiteindelijk gereed is, om er zelf mee te gaan rijden ben ik van plan deze brommer te koop aan te bieden. Dit ondanks dat ik in mijn jeugd jaren lang, veel plezier heb beleeft aan het rijden op z’n Zundapp. Al was er ook een nadeel mijn eerste Zundapp had ik te mooi gemaakt waardoor een onverlaat het niet kon laten deze van mij te ontvreemden. Vlak na deze diefstal een andere gekocht en deze zo gelaten zo als hij was zodat anderen hopelijk hier vanaf bleven. Deze uiteindelijk verkocht daar ik toen inmiddels de beschikking had over een auto.
Foto's van deze brommer heb ik nog niet gemaakt, maar zodra ik deze heb, zal ik ze plaatsen op deze site.
Gaarne zie ik enige reactie, via dit forum of mijn mail adres, op mijn schrijven.
Groeten aan allen die deze Zundapp een warm hart toe dragen.
Terug naar boven Ga naar beneden
jan-willem
Gevorderde
Gevorderde
jan-willem


Aantal berichten : 40
Registratiedatum : 12-02-11
Leeftijd : 46
Woonplaats : Alkmaar

Revisie oude Zundapp Empty
BerichtOnderwerp: Re: Revisie oude Zundapp   Revisie oude Zundapp Emptyzo 10 apr 2011 - 8:36

Welkom Op het forum Mercedesw140500se.
Onderdelen zijn er nog wel, originele wat moeilijker te vinden. Via marktplaats en ebay wat af en toe nog wel eens originele spullen aan geboden. Gelukkig worden er ook weer dingen nagemaakt zodat alles wel betaalbaar blijft.

Het exacte bouwjaar kan je nagaan aan de hand van het type plaatje wat op het balhoofd zit.
Is die er niet meer geef dan het framenummer even door via PB. Laat ik het uitzoeken voor je.

Veel mensen zullen het wel tegen je zeggen, je zult spijt krijgen als je hem verkoopt als die klaar is.
Het heeft toch wat als je op zo'n machine rijdt plus dat je altijd aan spraak krijgt als ergens de machine parkeert. Maar ieder zijn keus.

We zullen de foto's graag zien, daar zijn we gek op. Ook omdat je ons nu nieuwsgierig heb gemaakt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ron537
Admin
Admin
Ron537


Aantal berichten : 344
Registratiedatum : 04-02-11
Leeftijd : 274
Woonplaats : Nazareth

Revisie oude Zundapp Empty
BerichtOnderwerp: Re: Revisie oude Zundapp   Revisie oude Zundapp Emptyzo 10 apr 2011 - 19:16

Hallo Mercedesw140500se.
Welkom op ons Noord Hollandse Zündapp forum.
Je "nickname" doet vermoeden dat je ook nog met andere zaken als brommers bezig bent.
Da's altijd goed natuurlijk.
Terug naar de Zündapp: Lastig om zonder plaatje erbij iets te kunnen vertellen over het type/model, maar
een hand-, en voetversnelling heb ik nog nooit aangetroffen bij een Zündapp, maar er zijn natuurlijk hobbiïsten die alles kunnen, maar het lijkt me weinig zinvol om dat te hebben. De werking van beide soorten is compleet anders. misschien heeft er ooit een handgeschakeld blok onder gezeten, en is dat later vervangen door een voetgeschakeld blok. Daarbij is het handvat blijven zitten. Dat kan natuurlijk weer wel.
Wat Jan-Willem ook al geschreven heeft, zijn er toch wel voldoende onderdelen beschikbaar voor Zündapp.
Het gaat er alleen om, wat je precies zoekt, maar ook daar zijn mogelijkheden voor op Marktplaats, Ebay, en de speciale Zündapp beurs in Wijchen (3x per jaar)
We kunnen je dus wel helpen, maar een fotootje doet vaak wonderen.
Ik hoop dat je verder op dit forum kunt vinden wat je zoekt, of anderzijds een waardevolle bijdrage kan leveren door je restauratie (uitgebreid) met een fotoreportage te voorzien, op het forum te plaatsen.
Welkom dus, en we wachten met spanning op de foto's.

Groet,
ZCNH Team,
Kees en Ron
Terug naar boven Ga naar beneden
http://members.quicknet.nl/rmb24/index.html
Mercedesw140500se




Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 10-04-11
Leeftijd : 66
Woonplaats : Den Helder

Revisie oude Zundapp Empty
BerichtOnderwerp: Re: Revisie oude Zundapp   Revisie oude Zundapp Emptydi 12 apr 2011 - 6:32

Hallo allemaal

Alvast bedankt voor Uw reactie op mijn schrijven, ik heb het nogal druk waardoor ik er nog niet toe ben gekomen om foto's te maken van mijn nieuwe aanwinst. Zodra ik deze heb gemaakt zal ik ze plaatsen.
Ps. ik zal ook een foto maken van het type plaatje en het frame nummer.
Mijn "nickname" verraad inderdaad dat ik nog andere hobby's heb en 1 daarvan is auto's van het merk Mercedes-Benz maar dat had de Admin. al geraden denk ik zo.
Het fijt dat er nog onderdelen zijn, origineel of nagemaakt doet een sleutelaar goed, niks is zo frustrerend als dat je, je werk niet kunt afmaken doordat er geen onderdelen meer te krijgen zijn.
Het verzoek van de Admin. om verslag te doen van de restauratie van mijn Zundapp d.m.v. tekst en foto's wil ik met alle plezier doen.

Groeten, H. R. van der Veen

PS. Hoe kan ik mijn profiel opslaan als ik deze heb ingevuld.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ron537
Admin
Admin
Ron537


Aantal berichten : 344
Registratiedatum : 04-02-11
Leeftijd : 274
Woonplaats : Nazareth

Revisie oude Zundapp Empty
BerichtOnderwerp: Re: Revisie oude Zundapp   Revisie oude Zundapp Emptydi 12 apr 2011 - 14:26

Geen haast maken hoor Mercedesw140500se (Heb je ook nog een "echte naam"? Dat communiceert wat makkelijker)
Je profiel opslaan na invulling, kun je doen, door bovenin het scherm "PROFIEL" aan te klikken, en na invulling van het volledige profiel, onderaan het scherm op "VERZENDEN" te klikken. Het profiel staat boven de reclamebalk op de derde positie van rechts.

Suc6 ermee, en als er problemen zijn hiermee, dan helpen we je ook daarmee graag.


Groet,

Ron

Terug naar boven Ga naar beneden
http://members.quicknet.nl/rmb24/index.html
Mercedesw140500se




Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 10-04-11
Leeftijd : 66
Woonplaats : Den Helder

Revisie oude Zundapp Empty
BerichtOnderwerp: Re: Revisie oude Zundapp   Revisie oude Zundapp Emptyza 16 apr 2011 - 9:32

Hallo allemaal

Mijn echte naam is Hans, dit even vanwege de communicatie.
Ik heb foto's gemaakt van mijn Zundapp overigens zijn dit foto's voordat ik ook maar iets heb gedaan aan deze Zundapp.
Zie https://2img.net/r/ihimizer/g/dscn1480t.jpg/
Deze brommer blijkt dus van 1969 te zijn. En zoals uit de foto's wel blijk, heb ik daar nog wel wat werk aan te verrichten om hem weer als nieuw te doen lijken.
Na de foto sessie heb ik de cilinderkop even gelicht, om te kijken of alles nog is zoals het behoord te zijn.
Geen roest, krassen of andere slijtage kunnen ontdekken. Dat is in iedergeval een goed begin.
Even nog over die versnellingen, de handversnelling is helemaal nog aangesloten, dus denk ik niet dat, dat er voor niets op zit. ook het voetschakelpedaal is aanwezig. Voor mij is dat voorals nog een raadsel.

Groeten Hans
Terug naar boven Ga naar beneden
jan-willem
Gevorderde
Gevorderde
jan-willem


Aantal berichten : 40
Registratiedatum : 12-02-11
Leeftijd : 46
Woonplaats : Alkmaar

Revisie oude Zundapp Empty
BerichtOnderwerp: Re: Revisie oude Zundapp   Revisie oude Zundapp Emptyza 16 apr 2011 - 10:07

Op deze manier kon je toen der tijd relatief goedkoop van een handschakel over stappen naar een voet schakel. Als het goed is zit er een kabeltje van je ontstekings deksel naar je versnellings dingetje op de andere kant van je blok. Mocht het niet meer zo zijn kan je het zo monteren.

Eigenlijk gewoon een extra optie denk ik.
Je zou kunnen kiezen wat voor jouw het prettigst rijdt, voet of hand schakel.

Leuke brommer, heel wat werk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kees 70cc
Admin
Admin
Kees 70cc


Aantal berichten : 64
Registratiedatum : 19-12-10
Leeftijd : 70
Woonplaats : Hoorn

Revisie oude Zundapp Empty
BerichtOnderwerp: Re: Revisie oude Zundapp   Revisie oude Zundapp Emptydi 19 apr 2011 - 14:03

Hans van mij ook hartelijk welkom op ons forum.
Ik denk dat Jan-Willem gelijk heeft ivm de versnelling, ik heb precies dezelfde 517 gehad, bij mij zat er handversnelling op maar niet meer aangesloten.
Deze was bij mij via een kabel vanaf de pook naar de versnelling aangesloten, mij is verteld dat dit een overgangs model zundapp was opweg naar het bekende voetbakje.

Revisie oude Zundapp Forum_10

Hier nog even een foto van mijn 517 die ik heb gehad Hans, helaas niet zo mooi groot.

Terug naar boven Ga naar beneden
https://zcnh.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





Revisie oude Zundapp Empty
BerichtOnderwerp: Re: Revisie oude Zundapp   Revisie oude Zundapp Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Revisie oude Zundapp
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Motorblok revisie in woord en beeld
» Voorvering zundapp 517
» Zundapp 517-05 L9 uit 1971

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Zündapp Club Noord-Holland :: Revisie-
Ga naar: