Zündapp Club Noord-Holland
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zündapp Club Noord-Holland

Voor de zündapp en oldtimer liefhebber
 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  
Hier kan Uw bericht komen te staan. Neem contact op met de beheerder.
Soortgelijke onderwerpen
Zoeken
 
 

Geef resultaten weer als:
 
Rechercher Geavanceerd zoeken
Laatste onderwerpen
» Rittenschema Piet Lakeman 2020
Kettingspannernokje lassen en nieuwe tandwielen/ketting Emptyma 2 maa 2020 - 21:22 van Ron537

» Rittenschema Piet Lakeman 2019
Kettingspannernokje lassen en nieuwe tandwielen/ketting Emptyvr 1 maa 2019 - 22:34 van Ron537

» Langdurig 510 project
Kettingspannernokje lassen en nieuwe tandwielen/ketting Emptyma 12 feb 2018 - 9:39 van Ron537

» Jan-willem wie is dat eigenlijk
Kettingspannernokje lassen en nieuwe tandwielen/ketting Emptywo 7 feb 2018 - 21:03 van J-w

» Zundapp beurs Wijchen 2018
Kettingspannernokje lassen en nieuwe tandwielen/ketting Emptywo 7 feb 2018 - 13:31 van markzundappie

» druk of niet druk?
Kettingspannernokje lassen en nieuwe tandwielen/ketting Emptyza 3 feb 2018 - 15:35 van peter zundapp gts 50

» Motorblok revisie in woord en beeld
Kettingspannernokje lassen en nieuwe tandwielen/ketting Emptywo 13 dec 2017 - 1:15 van Ron537

» Alarmknipperlichten
Kettingspannernokje lassen en nieuwe tandwielen/ketting Emptywo 22 nov 2017 - 23:22 van Ron537

» Rittenschema 2018 Piet Lakeman
Kettingspannernokje lassen en nieuwe tandwielen/ketting Emptydi 21 nov 2017 - 22:43 van Ron537

Navigatie
 Portal
 Index
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Enquête

 

 Kettingspannernokje lassen en nieuwe tandwielen/ketting

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Helmar
Gevorderde
Gevorderde



Aantal berichten : 49
Registratiedatum : 16-10-11
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoorn

Kettingspannernokje lassen en nieuwe tandwielen/ketting Empty
BerichtOnderwerp: Kettingspannernokje lassen en nieuwe tandwielen/ketting   Kettingspannernokje lassen en nieuwe tandwielen/ketting Emptyza 14 jan 2017 - 18:13

Goedenavond,

Hoewel veel info de laatste tijd via de diverse facebook-groepen gaat, wil ik deze vraag toch wat meer in de buurt stellen.

Bij mijn 517 blijkt aan de rechterkant geen nokje meer te zitten voor de kettingspanner. Dat is al zo sinds ik 'm zo'n 5 jaar geleden kocht, nooit problemen mee gehad (wiel zit goed vast) maar nu ik toch de ketting en tandwielen wil vervangen lijkt het mij een mooi moment om toch dat nokje er maar weer aan te laten lassen. Ook wil ik het blok een nakijk-beurt laten geven, omdat ik dit jaar wellicht een paar langere ritten wil gaan rijden.

En daar heb ik dan wat (eigenlijk best wel veel) hulp bij nodig.
- Wie kan/kent iemand die voor mij zo'n kettingspannernokje (of hoe je dat ook noemt) kan lassen?
- Wie kan mij helpen om de tandwielen en ketting te vervangen?
- Wie zou mijn blok kunnen nakijken of die voorlopig nog mee kan of dat een grote beurt wel op z'n plaats is?

Hoeft niet allemaal van vandaag op morgen, maar het zou fijn zijn als ik van het voorjaar weer wat ritten kan maken met een Zundapp die weer helemaal in orde is; hij rijd nu prima, maar alles heeft een keer onderhoud nodig.

Natuurlijk wil ik zelf graag mee helpen, maar dan wel onder begeleiding van iemand die wel handig is, want aan kennis en handigheid ontbreekt het mij een beetje.

Groet,

Helmar
Terug naar boven Ga naar beneden
Ron537
Admin
Admin
Ron537


Aantal berichten : 344
Registratiedatum : 04-02-11
Leeftijd : 273
Woonplaats : Nazareth

Kettingspannernokje lassen en nieuwe tandwielen/ketting Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kettingspannernokje lassen en nieuwe tandwielen/ketting   Kettingspannernokje lassen en nieuwe tandwielen/ketting Emptydi 31 jan 2017 - 22:51

Hoi Helmar, ik lees je berichtje nu pas.

Allereerst dat nokje wat mist. Dat is er bij die modellen nooit geweest, dus oplassen is zinloos en overbodig, omdat er een nokje zoals jij bedoeld, wel aan de andere kant aanwezig is, die het wiel vrijwel recht plaatst. Je hebt dus alleen aan de linkerkant (kettingzijde) zo'n nokje zitten voor de kettingspanner.

Met de overige zaken wil ik je wel helpen als dat nog nodig is.
Laat maar even weten.

Groet,
Ron

Hier nog ff een fotootje van de achterbrug, waarop te zien is dat rechts GEEN kettingspanner komt. Is niet afgebroken, het hoort zo bij dat model.
Kettingspannernokje lassen en nieuwe tandwielen/ketting 360
Terug naar boven Ga naar beneden
http://members.quicknet.nl/rmb24/index.html
Helmar
Gevorderde
Gevorderde



Aantal berichten : 49
Registratiedatum : 16-10-11
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoorn

Kettingspannernokje lassen en nieuwe tandwielen/ketting Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kettingspannernokje lassen en nieuwe tandwielen/ketting   Kettingspannernokje lassen en nieuwe tandwielen/ketting Emptydo 16 feb 2017 - 16:11

Hoi Ron,

Ik zal van de week even contact met je opnemen, dan kunnen we misschien e.e.a. wat verder doornemen.

In elk geval tot zover alvast bedankt.

Groet,

Helmar

Terug naar boven Ga naar beneden
Ron537
Admin
Admin
Ron537


Aantal berichten : 344
Registratiedatum : 04-02-11
Leeftijd : 273
Woonplaats : Nazareth

Kettingspannernokje lassen en nieuwe tandwielen/ketting Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kettingspannernokje lassen en nieuwe tandwielen/ketting   Kettingspannernokje lassen en nieuwe tandwielen/ketting Emptydo 16 feb 2017 - 18:52

OK Helmar, ik hoor wel van je...

Groet,
Ron
Terug naar boven Ga naar beneden
http://members.quicknet.nl/rmb24/index.html
Gesponsorde inhoud





Kettingspannernokje lassen en nieuwe tandwielen/ketting Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kettingspannernokje lassen en nieuwe tandwielen/ketting   Kettingspannernokje lassen en nieuwe tandwielen/ketting Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Kettingspannernokje lassen en nieuwe tandwielen/ketting
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Eerste meters nieuwe seizoen?
» Een nieuwe (lente) site, een nieuw geluid ?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Zündapp Club Noord-Holland :: Algemene vragen-
Ga naar: