Zündapp Club Noord-Holland
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zündapp Club Noord-Holland

Voor de zündapp en oldtimer liefhebber
 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  
Hier kan Uw bericht komen te staan. Neem contact op met de beheerder.
Soortgelijke onderwerpen
Zoeken
 
 

Geef resultaten weer als:
 
Rechercher Geavanceerd zoeken
Laatste onderwerpen
» Rittenschema Piet Lakeman 2020
Vernieuwing van een zündapp 517 Emptyma 2 maa 2020 - 21:22 van Ron537

» Rittenschema Piet Lakeman 2019
Vernieuwing van een zündapp 517 Emptyvr 1 maa 2019 - 22:34 van Ron537

» Langdurig 510 project
Vernieuwing van een zündapp 517 Emptyma 12 feb 2018 - 9:39 van Ron537

» Jan-willem wie is dat eigenlijk
Vernieuwing van een zündapp 517 Emptywo 7 feb 2018 - 21:03 van J-w

» Zundapp beurs Wijchen 2018
Vernieuwing van een zündapp 517 Emptywo 7 feb 2018 - 13:31 van markzundappie

» druk of niet druk?
Vernieuwing van een zündapp 517 Emptyza 3 feb 2018 - 15:35 van peter zundapp gts 50

» Motorblok revisie in woord en beeld
Vernieuwing van een zündapp 517 Emptywo 13 dec 2017 - 1:15 van Ron537

» Alarmknipperlichten
Vernieuwing van een zündapp 517 Emptywo 22 nov 2017 - 23:22 van Ron537

» Rittenschema 2018 Piet Lakeman
Vernieuwing van een zündapp 517 Emptydi 21 nov 2017 - 22:43 van Ron537

Navigatie
 Portal
 Index
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Enquête

 

 Vernieuwing van een zündapp 517

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Kees
Beginner
Beginner
Kees


Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 21-05-11
Woonplaats : Langedijk

Vernieuwing van een zündapp 517 Empty
BerichtOnderwerp: Vernieuwing van een zündapp 517   Vernieuwing van een zündapp 517 Emptyza 21 mei 2011 - 22:20

Hallo, ik ben Kees uit de kop van Noord-holland, tusen Alkmaar en Schagen.
Ik heb net een zündapp uit 1974 opgeknapt en heb er een klein rondje op gereden voor de keuring, waar hij met glans doorheen kwam.
Ze waren zeer te spreken in Heereveen, toen ik hem daar bracht voor de keuring.
Want er was nog geen kenteken bij toen ik hem vorig jaar kocht.
Het was een originele Boswachter, maar toen ik 16 was had ik een blauwe zündapp overgenomen van mijn zwager, en ik wilde hem weer bijna zo maken als toen.
Alleen toen werden er nog niet zoveel foto's gemaakt als nu, dus heb ik er nooit een foto van gemaakt, en dat vind ik toch wel zonde.
Ik heb nu alleen nog een klein probleem, hij liep heel mooi na vier keer trappen, en bij de keuring ging ook alles goed, thuis ook nog een klein rondje gereden.
Maar toen ik de papieren voor elkaar had van de verzekering en RDW, zou ik vandaag mijn eerste ritje gaan maken, en je raad het al, géén beweging in te krijgen, alles nagekeken maar er was géén vonk in de bougie.
Alle bedrading weer nagelopen, alles was zoals het hoorde, maar er was en kwam geen vonk.
Ook niet bij de contact punten, en ook niet als de bougie dop er afgehaald was.
Zou het de condensator kunnen zijn?[url][/url]
Als het goed is zijn er twee foto's bijgevoegd, 1 zoals hij was en 2 zoals hij nu is.
Groeten van Kees
Terug naar boven Ga naar beneden
Ron537
Admin
Admin
Ron537


Aantal berichten : 344
Registratiedatum : 04-02-11
Leeftijd : 273
Woonplaats : Nazareth

Vernieuwing van een zündapp 517 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vernieuwing van een zündapp 517   Vernieuwing van een zündapp 517 Emptyza 21 mei 2011 - 22:54

Hallo Kees (de derde Kees alweer.....) en welkom op ons forum.
Dat met die foto's is nog niet echt gelukt, maar in dit deel van het forum (https://zcnh.actieforum.com/t34-hoe-plaats-je-een-foto-in-je-berichten-op-dit-forum) staat een beschrijving waarbij het je wel gaat lukken.

En ja...dat het starten de hele tijd goed gaat, en dan opeens niet meer moet haast wel op een kleinigheid wijzen, maar op afstand altijd moeilijk te beoordelen. Het kan, -zoals je zegt-, de condensator zijn, maar ook een sluiting in het contactslot. (bougie kan ook zomaar de geest geven...)
Heb je een aparte bobine, of een ontstekingsspoel in de onsteking waar de kabel naar de bougie uitkomt?
Die willen ook nog wel eens stuk gaan, vooral de laatste types van Chinese makelij.

Ik hoop je hiermee een beetje op weg te hebben geholpen (letterlijk en figuurlijk...) en hoop dat het je gaat lukken om de Zündapp weer rijdend te krijgen. En dat het je ook lukt om wat foto's op het forum te plaatsen.

Groet,
Ron
Terug naar boven Ga naar beneden
http://members.quicknet.nl/rmb24/index.html
Kees
Beginner
Beginner
Kees


Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 21-05-11
Woonplaats : Langedijk

Vernieuwing van een zündapp 517 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vernieuwing van een zündapp 517   Vernieuwing van een zündapp 517 Emptyzo 22 mei 2011 - 13:17

Hallo Ron, ik had alles al geschreven en de foto's erbij gedaan, kijk naar het voorbeeld, en alles is weg, dus maar weer een poging om het er op te zetten, want de volhouder wint, toch?

Vernieuwing van een zündapp 517 Img0683cr.th



Vernieuwing van een zündapp 517 Img1331il.th



Zo de foto's staan er weer op als het goed is, en nu mijn verhaal weer, in verkorte vorm.
Ik heb een ontstekingsspoel met een condensator ernaast en een verlichtingsspoel eronder.
ik heb de zwarte draad uit het blok losgehaald om te kijken of er geen kortsluitng was ergens in het circuit, want dan moet er toch een vonk komen, maar helaas.
De bougie is goed, doorgemeten en geprobeerd op de scooter van m'n zoon, dus dat is het niet.
Ik denk dat ik maar een nieuwe spoel, condensator en contactpunten ga vervangen door nieuwe, en hoop dat ik er dan voorlopig van af ben.

Groeten van Kees

[Mod] Foto's in klein formaat geplaatst, en te vergroten door aan te klikken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ron537
Admin
Admin
Ron537


Aantal berichten : 344
Registratiedatum : 04-02-11
Leeftijd : 273
Woonplaats : Nazareth

Vernieuwing van een zündapp 517 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vernieuwing van een zündapp 517   Vernieuwing van een zündapp 517 Emptyma 23 mei 2011 - 12:45

Hoi Kees, mooie foto's, maar wel een beetje ERRUG GROOT. Ik zal kijken of ik ze een beetje kan verkleinen voor het forum.
Is zeker opgeknapt van een boswachter naar een blauwe engel.
Als je iets gaat vervangen aan je ontsteking, doe het dat niet allemaal tegelijk, want dan weet je nooit waar het aan gelegen heeft. 't duurt misschien wat langer, maar je hebt er dan wel plezier van.
Dus: Als je de contactpunten hebt vervangen, en hij vonkt (nog) niet, oude punten er weer in, en dan de condensator vervangen, maar ik ga er vanuit dat de onstekiingsspoel hier de boosdoener is, dus begin daar mee.
Vervang deze door een originele BOSCH spoel, want die Chinese namaak is onbetrouwbaar gebleken.

Succes ermee, en we horen wel wat het geworden is.

Gr,
Ron
Terug naar boven Ga naar beneden
http://members.quicknet.nl/rmb24/index.html
Ron537
Admin
Admin
Ron537


Aantal berichten : 344
Registratiedatum : 04-02-11
Leeftijd : 273
Woonplaats : Nazareth

Vernieuwing van een zündapp 517 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vernieuwing van een zündapp 517   Vernieuwing van een zündapp 517 Emptyvr 1 jul 2011 - 22:57

Hallo Kees,
Wat was nou de oorzaak van het "vonkgebrek" bij jouw Zündapp?
Was het de spoel, of toch iets anders?

Gr,

Ron
Terug naar boven Ga naar beneden
http://members.quicknet.nl/rmb24/index.html
Kees
Beginner
Beginner
Kees


Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 21-05-11
Woonplaats : Langedijk

Vernieuwing van een zündapp 517 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vernieuwing van een zündapp 517   Vernieuwing van een zündapp 517 Emptyza 2 jul 2011 - 17:48

Hé Ron, sorry dat ik ben vergeten om dat te vermelden hoor, maar het was de condensator.
Ik heb eerst de spoel verwisseld, maar toen géén resultaat.
daarna alles eraf gehaald en de condensator vernieuwd en de oude spoel er weer opgezet, en voila, ik had weer contact.
Alles weer in elkaar gezet en in één trap lopen, rondje gereden, alles prima, alleen toen ging hij spontaan uit dat ik thuis kwam.
De bougie bekeken en die was zeiknat, toen heb ik de vlotter eruit gehaald, en die had vrij veel ruimte bij de naald aan de bovenkant, dus dan loopt er te veel benzine in de vlotter waardoor die niet afsluit.
Even gesoldeert en dat euvel is ook weer verholpen, hij rijdt weer lekker, trouwens ik heb ook een kleinere hoofdsproeier erin gezet, er zat een 58 in en er zit nu een 56 in.

zo nu ben je weer een betje op de hoogte.

Groeten van Kees Laughing cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Vernieuwing van een zündapp 517 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vernieuwing van een zündapp 517   Vernieuwing van een zündapp 517 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Vernieuwing van een zündapp 517
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hallo zundapp vrienden
» Voorvering zundapp 517
» Zundapp 517-05 L9 uit 1971

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Zündapp Club Noord-Holland :: Wie ben jij?? Wat rij jij??-
Ga naar: