Zündapp Club Noord-Holland
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zündapp Club Noord-Holland

Voor de zündapp en oldtimer liefhebber
 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  
Hier kan Uw bericht komen te staan. Neem contact op met de beheerder.
Soortgelijke onderwerpen
Zoeken
 
 

Geef resultaten weer als:
 
Rechercher Geavanceerd zoeken
Laatste onderwerpen
» Rittenschema Piet Lakeman 2020
Achterbrug met kettingspan-nokje aan 1 zijde? Emptyma 2 maa 2020 - 21:22 van Ron537

» Rittenschema Piet Lakeman 2019
Achterbrug met kettingspan-nokje aan 1 zijde? Emptyvr 1 maa 2019 - 22:34 van Ron537

» Langdurig 510 project
Achterbrug met kettingspan-nokje aan 1 zijde? Emptyma 12 feb 2018 - 9:39 van Ron537

» Jan-willem wie is dat eigenlijk
Achterbrug met kettingspan-nokje aan 1 zijde? Emptywo 7 feb 2018 - 21:03 van J-w

» Zundapp beurs Wijchen 2018
Achterbrug met kettingspan-nokje aan 1 zijde? Emptywo 7 feb 2018 - 13:31 van markzundappie

» druk of niet druk?
Achterbrug met kettingspan-nokje aan 1 zijde? Emptyza 3 feb 2018 - 15:35 van peter zundapp gts 50

» Motorblok revisie in woord en beeld
Achterbrug met kettingspan-nokje aan 1 zijde? Emptywo 13 dec 2017 - 1:15 van Ron537

» Alarmknipperlichten
Achterbrug met kettingspan-nokje aan 1 zijde? Emptywo 22 nov 2017 - 23:22 van Ron537

» Rittenschema 2018 Piet Lakeman
Achterbrug met kettingspan-nokje aan 1 zijde? Emptydi 21 nov 2017 - 22:43 van Ron537

Navigatie
 Portal
 Index
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Enquête

 

 Achterbrug met kettingspan-nokje aan 1 zijde?

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Helmar
Gevorderde
Gevorderde



Aantal berichten : 49
Registratiedatum : 16-10-11
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoorn

Achterbrug met kettingspan-nokje aan 1 zijde? Empty
BerichtOnderwerp: Achterbrug met kettingspan-nokje aan 1 zijde?   Achterbrug met kettingspan-nokje aan 1 zijde? Emptyza 22 sep 2012 - 19:46

Klopt het dat er achterbruggen van een 517 zijn met aan de linkerzijde een nokje voor de kettingspanner maar niet aan de rechterzijde?

Zo ja, geeft dat verder geen problemen met het op de juiste spanning zetten van de ketting? Trek je dan niet de stand van het achterwiel een beetje scheef bij het spannen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Ron537
Admin
Admin
Ron537


Aantal berichten : 344
Registratiedatum : 04-02-11
Leeftijd : 273
Woonplaats : Nazareth

Achterbrug met kettingspan-nokje aan 1 zijde? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterbrug met kettingspan-nokje aan 1 zijde?   Achterbrug met kettingspan-nokje aan 1 zijde? Emptyzo 23 sep 2012 - 19:54

Ik heb niet zoveel kennis van de 517 types, maar als je het zeker wilt weten, kijk dan even in de onderdelen catalogus van deze Zündapp op www.zunflappie.nl
Daar vind je alle onderdelen in detail en kun je ook zien of er wel/niet een kettingspanners nokje zit.
Lijkt me overigens wel logisch dat er aan beide kanten zo'n nokje zit.

Hier de link naar de onderdelen catalogus.

http://www.zunflappie.nl/faq/93/517_onderdelen_catalogus_c50_gts50_en_super_sport

Met nokje dus....

Maar....op het volgende plaatje zit er GEEN nokje aan de rechterzijkant....

http://www.zunflappie.nl/faq/249/517_onderdelen_catalogus_september_1970_c50_sport_ks50_ks50_sport_ks50_super_sport

Raar...

Terug naar boven Ga naar beneden
http://members.quicknet.nl/rmb24/index.html
Helmar
Gevorderde
Gevorderde



Aantal berichten : 49
Registratiedatum : 16-10-11
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoorn

Achterbrug met kettingspan-nokje aan 1 zijde? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterbrug met kettingspan-nokje aan 1 zijde?   Achterbrug met kettingspan-nokje aan 1 zijde? Emptyzo 23 sep 2012 - 21:12

Ik heb vanavond de brommer die ik op het oog heb in Bovenkarspel zelf kunnen bekijken in het echt en er zit inderdaad maar 1nokje aan de linkerkant. En voorzover ik heb kunnen zien is er aan de rechterkant niet iets afgebroken of afgeslepen. Of dat moet zo netjes gedaan zijn, maar ik denk niet dat daar zoveel moeite voor is gedaan. Het zal dus iets zijn als op het tweede plaatje staat.

Wel bijzonder inderdaad, maar blijkbaar wel iets dat dus origineel zo geleverd blijkt te zijn geweest.

Het is op zich een nette brommer, vrijwel geheel origineel, alleen is volgens mij het koplamphuis een keer overgespoten, het had een klein kleurverschil en inmiddels helaas twee kleine beschadigingen (steenslag oid). Voor de rest wat gebruikssporen, maar goed, toen ik 41 jaar oud werd stond ik er ook niet helemaal kraakhelder meer bij....

Nou, nog maar ff nachtje over slapen (of eigenlijk wakker liggen) en kijken of de verkoper nog wat wil bewegen in z'n prijs.

Wordt vervolgd.

Terug naar boven Ga naar beneden
Ron537
Admin
Admin
Ron537


Aantal berichten : 344
Registratiedatum : 04-02-11
Leeftijd : 273
Woonplaats : Nazareth

Achterbrug met kettingspan-nokje aan 1 zijde? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterbrug met kettingspan-nokje aan 1 zijde?   Achterbrug met kettingspan-nokje aan 1 zijde? Emptyzo 23 sep 2012 - 21:42

Zo zie je maar weer dat op een foto niet alles zichtbaar is, maar wat je zegt...het is een brommer van 35-40 jaar oud, en die mag wat spoortjes hebben van gebruik. Tenzij je hem helemaal overspuit, maar dan is (voor velen..) de originaliteit weg.

Ik wens je nog veel rustige nachten, en een verkoper die het goed met je voor heeft...

Sterkte en groetjes,

Ron
Terug naar boven Ga naar beneden
http://members.quicknet.nl/rmb24/index.html
Gesponsorde inhoud





Achterbrug met kettingspan-nokje aan 1 zijde? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterbrug met kettingspan-nokje aan 1 zijde?   Achterbrug met kettingspan-nokje aan 1 zijde? Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Achterbrug met kettingspan-nokje aan 1 zijde?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Achterbrug 529

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Zündapp Club Noord-Holland :: Techniek-
Ga naar: